Як дивитися авто при купівлі

Як дивитися авто при купівлі

Частина третя, заключна.

Читайте попередні частини:
Перша – Як правильно вибрати і купити б/у автомобіль
Друга – Як вибрати б/у авто самому: задаємо питання власнику

Перелік для огляду

Перед оглядом машини необхідно скласти список всіх вузлів, механізмів і систем, на які потрібно звернути увагу.

Так як у вас немає досвіду постійного системного огляду транспортних засобів, ви можете забути про якісь дійсно важливі моменти. Особливо якщо вас відволікають. Адже коли власник машини точно знає, де у неї вади, він умисно може перевести розмову на інше. А ось якщо у вас буде перелік, ви не поспішаючи, не звертаючи уваги на можливі посмішки і шпильки з боку продавця, пройдете по усім пунктам списку, нічого не пропустивши.

Під час огляду пам’ятайте – вам на цій машині їздити і возити свою сім’ю. Безпека при покупці – понад усе.

Отже:

1. Оцініть загальний стан салону

На жаль, кілометраж на спідометрі скручують і власники машин, і перекупи. Якщо педалі газу і зчеплення зношені, боковина водійського сидіння з боку дверей потерта, з керма посипалася фарба, а емблема марки облізла – це ознака солідного пробігу – 150-200 тис км.

Звичайно, я бачу кожен день десятки авто. І для кожної марки і навіть моделі у мене є свої конкретні знаки, що вказують на те, що транспортом користувалися довше, ніж показує спідометр. Ви можете не знати цих тонкощів, але сильна зношеність деталей всередині салону в будь-якому випадку насторожує. Після 300 тис. км багато моделей починають «сипатися». Тобто ламатися по дрібницях, вимагати заміни і ремонту таких запчастин, про існування яких ви, можливо, і не здогадувалися.

Обов’язково визначте, як фіксуються передні сидіння – якщо гойдаються, цілком ймовірно, що вони побували в аварії.

2. Звірте ВІН-номер на кузові і техпаспорті. Переконайтеся, що всі букви і цифри чітко видно, та їх можна прочитати.

Перевіряємо кузов

Огляньте під кількома кутами відтінки забарвлення. Різний рівень матовості або блиску свідчить про можливе фарбування або заміну даної деталі. Порівняйте основний колір з фарбою в отворах і відбортовці всередині капота і багажника. Вона повинна бути однакова.

Прилад товщиномір дозволяє точно визначити, чи рідна фарба на автомобілі.

Якщо його немає, зрозуміти чи була машина в аварії, можна за ознаками відновлення кузова:

  1. Розгляньте стики всіх дверей і крил. Зверніть увагу, щоб зазори між деталями були рівні і не перекошені. Відкрийте і закрийте всі двері, вони повинні рухатися з однаковим зусиллям, щоб не затирати при відкриванні прилеглі деталі.
  2. Відкрийте капот і подивіться на лонжерони, проведіть по них рукою. Будь-які нерівності, хвилі говорять про їх ремонт.
  3. Обов’язково перевірте багажник. Якщо в ньому навалений всякий непотріб, і власник каже, що перед продажем всі прибере – насторожитеся. Попросіть все прибрати, в тому числі килимки. Огляньте крила, бічні панелі і підлогу багажника зсередини. Будь-які вм’ятини, нерівності, зашпатльовані або профарбовані зварювальні шви, свідчать про аварію.
    Перевірте рукою місця установки домкрата, підсвітивши собі ліхтариком. Якщо вони прогнилі, весь інший кузов, швидше за все, теж поіржавів.

Тепер відкриваємо капот

огляд двигуна

  1. Дивимося загальний стан: давно не митий і брудний двигун натякає на відсутність обслуговування. Чи немає патьоків масла і технічних рідин найкраще дивитися на ямі або підйомнику. Заодно побачите, як виглядає кузов знизу, і чи немає на ньому свіженького антикору.
  2. Попросіть завести машину і послухайте, як працює двигун. Якщо ви не моторист, навряд чи ви щось розберете, крім реакції продавця: якщо він почне нервувати, запитаєте, чи ремонтували мотор. Поки мотор ще працює, відкрутіть кришку горловини затоки масла, і поставте її назад, не закручуючи. Якщо вона почне підстрибувати, значить, тиск картерних газів зависокий. Таке буває при солідній зношеності поршневий групи, а значить, скоро доведеться її замінювати, що досить дорого.
  3. Тепер двигун вже досить прогрітий, можна просити власника погазувати. При різкому натисканні на педаль газу багато про що скаже колір диму.
    Якщо він синій, витрата масла підвищена. А мотор, швидше за все, занадто зношений.
    Чорний дим вказують на несправності інжектора або форсунок, можливо лямбда – зонда.

    Якщо з мотором все в порядку, саме час покататися!

Тест-драйв

Під час тест – драйву зверніть увагу на:

  • рульову колонку при поворотах;
  • підвіску – чи немає скреготу;
  • коробку передач.

І механічну й автоматичну КПП потрібно перевірити на всіх режимах роботи.

как проверить коробку передач

Різкі ривки, смикання, сторонні звуки, пробуксовки означають неполадки. В механічній коробці важіль не повинен вискакувати з передачі, а зчеплення повинно працювати плавно, не залипати.

Будь-яке лагодження коробки – справа сумнівна і дорога.

Проїхавши на машині, перевірте роботу її електрообладнання. Послідовно відмічайте в списку все, що перевірили.

Запитайте продавця, коли і де заправляли холодоагентом кондиціонер і як давно міняли фільтра. Оцініть його роботу по зміні температури в салоні на всіх режимах.

Зробіть діагностику ходової на СТО.

Попросіть фахівця оцінити стан амортизаторів, колісних дисків на предмет зварювання, ступеня зношеності гуми. Подивіться самі знизу:

на мотор – чи немає на ньому патьоків,
на днище – чи є грубе, явно не заводське зварювання, свіжі підфарбовування. Підколупніть свіжу фарбу – як правило, так намагаються приховати прогнилі частини кузова.

Купівля та оформлення

Якщо вас все влаштовує, пройдіться ще раз по списку. Поторгуйтесь з продавцем про зниження ціни, вказавши йому на незначні неполадки та естетичні вади, які виявили під час огляду.

Переоформити машину в МРЕВ бажано відразу після огляду – якщо зволікати з оформленням, господар може продовжувати їздити, влетіти в яму, або щось з електрики перестане працювати.

В МРЕВ перевірять юридичну чистоту авто по базах на угон, заборону відчуження майна, оформлять договір купівлі – продажу, знімуть зі старого власника і поставлять на облік на нового. Раджу проводити всі розрахунки з продавцем тільки після перевірки.

Не погоджуйтеся на оформлення за дорученням. Про це детальніше читайте тут.

Ось так ми перевіряємо технічний стан кожного автомобіля. Плюс підключаємо комп’ютерну діагностику, і бачимо стан основних робочих блоків.

Якщо ви зрозуміли, що вам не хочеться вникати в усі ці тонкощі – звертайтеся в компанію «Автосерж» для разової перевірки авто перед покупкою.