Сергій Довгоборський спеціально для "Люстратора".
Сергій оглядає конкретний автомобіль на підйомнику, показуючи журналістці Наталії Шумак, найважливіші моменти при огляді авто.
Відео інтерв'ю: https://www.youtube.com/watch?v=vMSsJyGJ6nc
При виборі б/у автомобіля в першу чергу треба візуально оглянути, щоб не було корозії, ударів, вм'ятин, подряпин. Краще, звичайно, мати прилад - по шагрені не кожна людина може визначити, фарбувалася деталь чи ні. А прилад це покаже. У кожного виробника є свій певний шар фарби. Звертати увагу треба на зазори: щоб вони були рівні й симетричні з одного і з іншого боку.
Тут дефекти - удар прийшовся в парк-тронік, він можливо, не працює, але це покаже тільки тест-драйв або комп'ютерна діагностика.
Дивитися треба на диски, чи не побиті вони. Ось тут злегка є вм'ятина, схоже, що в бровку в'їхали. Не критично, але можна збити ціну.
Зазори по дверях повинні бути рівні по всій довжині. Кришка багажника теж вся рівна. Якщо зазори нерівні, є підозра, що був удар. І тут треба оглянути кріплення - крутилися вони чи ні. Чи знімалася крило? Відповідно, коли підфарбування заводське (на кріпленні) - це все видно. На капоті також є болти кріплення, які треба оглянути.
Також зверніть увагу на скло. Там є рік випуску на кожному склі або ж маркування, по якому видно оригінальне скло чи ні.
Під капотом важливо, щоб не було течі масла або якийсь інший технічної рідини - це треба дивитися на стиках мотора.
Огляньте кріплення фар, щоб були цілими, чи не прикручені саморізами або дротом.
Капот, двері, кришка багажника повинні закриватися плавно, без зусиль і скрипу.
При огляді салону перевірте сидіння - чи не затерті вони, не продавлені. Шкіра керма не витерта. Огляньте такі елементи з боку водія як підлокітник на карті двері, куди постійно спираються ліктем, кнопки на ньому, на кермі. Все, що часто використовується - так, воно затерто. Якщо пробіг в межах 40 тис. -потертостей ще немає.
Коли купуєте б / у автомобіль, обов'язково проведіть тест-драйв. Коли сіли в машину, подивіться на щиток приладів. Там повинні горіти всі індикатори. Подушка безпеки, чек, ABS, тиск в шинах, тобто все, що в комплектації є - воно повинно там горіти.
Перевірити кондиціонер, щоб працював, повинно дути холодне повітря. Бажано перевірити склопідйомники, щоб всі працювали - на чотирьох дверях це зробити.
Потім проїхатися, відчути коробку. Завести, відчути, як працює двигун. Без сторонніх звуків металевих, шумів. Двигун має запрацювати рівно, без вібрації.
По коробці: коли ви перемикаєте швидкості, не повинно бути якихось ударів, серйозних поштовхів.
Дивіться на подушки безпеки: щоб все відповідало - ті ж зазори, в ідеалі підключити комп'ютерну діагностику. Бувають випадки, коли машина потрапляє в ДТП і спрацьовує подушка безпеки. Щоб потім її не міняти, ставлять опірник (резистор).
Під машиною повинно бути сухо. Взагалі в ідеалі - замовити діагностику ходової. Тому що потрібно брати спеціальний ломик і перевіряти стан кульових, сайлентблоків.
А самому можна глянути на наявність течі основних агрегатів: мотор, коробка, редуктора, амортизатори. Задній міст - в даному випадку він абсолютно сухий, ніякої течі, запотівання немає. Це добре. Ось тут щось було, швидше за все, з-під пильовика гранати вилітало мастило. Але пильовик вже поміняли. Задні амортизатори сухі. Підозру викликають вм'ятини, пошкодження, патьоки.
По колесах - якщо їх прокрутити, не повинно бути швів на дисках. В Україні, з нашими дорогами, дуже часто люди влітають в ями. Та так, що може навіть лопнути диск. Його потім підварюють, але ці шви видно. Їх хоч зафарбовують, але все одно видно.
Але на цій машині нічого такого немає. В цілому стан дуже хороший.