Ремені безпеки - для чого вони потрібні?

Сьогодні ми розповімо вам про ремені безпеки, для чого від потрібні, які вони бувають і про що можуть розповісти при перевірці б/у автомобіля перед покупкою.

У багатьох країнах відповідно до Правил дорожнього руху необхідно використовувати ремені безпеки не тільки для водія і сидить поруч з ним пасажира, а й для людей, які їдуть позаду.

Дітям у віці до 12 років належить користуватися дитячим автокріслом. Навіть якщо дитині виповнилося 12, але на зріст він нижче 150 см, не потрібно нехтувати цим правилом. Адже в кріслі дитина сидить вище, і це допомагає уникнути тиску ременя на його шию і серйозних травм при ударі машини.

Ременями безпеки почали користуватися на початку 50-х років минулого століття, коли кількість аварій зі смертельним результатом зросла настільки, що автовиробники згадали про ідею півстолітньої давності французького винахідника Густава Дезі Лебе - саме він перший запропонував використання таких ременів в автомобілях.
Їх конструкцію весь час удосконалюють - вона не тільки повинна бути зручною для людини, але і охоплювати тіло так, щоб надійно фіксувати його повністю, а не будь-яку одну його частину.

Історія і сучасність

На початку 60-х років застосовували статичні ремені, з двома ременями - поясним і діагональним, вони замикалися замком біля стегна. На старих моделях багатьох марок такі ще встановлені. Правильність їх налаштування перевіряють, просовуючи два пальця між ременем і грудьми - більше туди не повинно міститися.

Зараз ремені мають інерційну котушку, яка відмотує назад на бобіну надлишки стрічки. При різкому висмикуванні стрічки, а також в аварійних обставинах (наприклад, при кренах або різких прискореннях) котушка фіксує ремінь безпеки. Крім того, вони набагато зручніше. Все більша кількість людей стала пристібатися, тим самим скоротивши число постраждалих в ДТП. Але такий комфорт має один недолік - вища свобода дій дозволяє займати пасажиру практично будь-яку позу, навіть нахиляться. При несподіваної аварійної обстановці інерція дії стрічки буває велика настільки, що призводить до травм.

В ременях є обмежувачі зусилля і якщо удар дуже сильний, як при лобовому зіткненні, він може розтягнутися більше, ніж необхідно для пом'якшення «мертвої хватки» і людина вдаряється об панель приладів, навіть якщо спрацювали подушки безпеки.

Тому удосконалення ременів триває досі. Є системи, які натягують стрічку по сигналу радара або датчика прискорення. Як тільки небезпечна ситуація минула і прискорення прийшло в норму, ремені самі послаблюють натяг.

За та проти

Противники використання ременів безпеки, як правило, висувають два аргументи: якщо машина загориться, з неї складно вибратися, будучи пристебнутим. Насправді, при зіткненнях машини загоряються тільки від потужних таранів - настільки сильних, що залишитися в живих при такому не можливо, не залежно від того, чи пристебнутий потерпілий чи ні.

Другий аргумент - навіщо мені це треба, я їжджу акуратно, за 20-30-40 років - жодної аварії. Це здорово, але чи всі учасники руху також уважні і обережні? Якщо причиною дорожньо-транспортної пригоди стануть не ваші дії, це не означає, що ви від них не постраждаєте.
Численні краш-тести свідчать, що при лобовому зіткненні правильно пристебнутий водій має в 2 рази більше шансів вижити і уникнути важких травм.

А якщо транспорт перевертається при ДТП, ризик випасти через розбите бокове скло зростає у не пристебнутого пасажира в 5 разів.

 

надо ли пристегиваться пассажируСучасні автомобілі мають дуже пологі (похилі) лобові стекла.

На жаль, при зустрічному зіткненні геометрія польоту людського тіла з заднього сидіння така, що б'ючись об лобове скло, люди ламають собі хребет в шийному відділі, а це - травма, що не сумісна з життям.

Тому, сидячи на задньому сидінні, пристібатися також важливо. Незважаючи на те, що статистика свідчить про меншу на 40% ймовірності травмування пасажирів сидячих позаду - ви ж не хочете потрапити в ці 40%?

Пристебнутий шофер при аварійній ситуації керує автомобілем, а не намагається втриматися за кермом при різких розворотах і ударах.

Лямки ременя досить широкі, щоб рівномірно розподілити навантаження на тіло. Вони зроблені з поліестеру і в деякій мірі розтягуються для ослаблення хватки. Під час хаотичних рухів некерованою машини, людину не кидає по салону, тому ймовірність отримання політравми набагато нижче.

А як же подушки безпеки?

Пристебнутому вони пом'якшують удар. Якщо говорити про не пристебнутого, то вплив навіть посилюється - адже тіло летить назустріч подушці і, на жаль, дуже часто пролітає вище неї.
Крім того, при перекиданні подушка буває не спрацьовує, а лямки захистять в будь-яких випадках.
У смертельних ДТП, що сталися через перевищення швидкості, 9 з 10 загиблих не були пристебнуті. Так що, вирішуйте самі.

Безпека на б/у автомобілі

Купуючи б/у авто, потрібно уважно поставитися до перевірки ременів і подушок безпеки. Виробник дає гарантію на піропатрони та вказує періодичність їх заміни в керівництві по експлуатації.

Якщо ви купуєте машину без експерта, вам буде складно розібратися - чи був автомобіль в аварії. Адже відновлюючи машину після ДТП, власники, як правило, хочуть швидше її продати. Вони не витрачають грошей на заміну подушок і приведення в порядок ременів безпеки.

Непрямим ознакою того, що машина брала участь в ДТП, є зайва явно помітна потертість ременя в одному або декількох місцях.

Провівши комплексний огляд авто, хороший автоексперт за багатьма, іноді ледь помітним, параметрам, точно визначає, чи побував даний транспорт в аварії, навіть якщо в комп'ютерній базі були стерті дані про це.

Читайте: міфи про ремені безпеки

 

Кваліфікована допомога при купівлі авто, автопідбір по Україні та США
Графік роботи
Пн-Сб:  9:00 - 19:00
Нд:  ВИХІДНИЙ
© Copyright 2021 - All Rights Reserved
clockmenuchevron-down