Сьогодні ми розповімо вам про ремені безпеки, для чого від потрібні, які вони бувають і про що можуть розповісти при перевірці б/у автомобіля перед покупкою.
У багатьох країнах відповідно до Правил дорожнього руху необхідно використовувати ремені безпеки не тільки для водія і сидить поруч з ним пасажира, а й для людей, які їдуть позаду.
Дітям у віці до 12 років належить користуватися дитячим автокріслом. Навіть якщо дитині виповнилося 12, але на зріст він нижче 150 см, не потрібно нехтувати цим правилом. Адже в кріслі дитина сидить вище, і це допомагає уникнути тиску ременя на його шию і серйозних травм при ударі машини.
Ременями безпеки почали користуватися на початку 50-х років минулого століття, коли кількість аварій зі смертельним результатом зросла настільки, що автовиробники згадали про ідею півстолітньої давності французького винахідника Густава Дезі Лебе - саме він перший запропонував використання таких ременів в автомобілях.
Їх конструкцію весь час удосконалюють - вона не тільки повинна бути зручною для людини, але і охоплювати тіло так, щоб надійно фіксувати його повністю, а не будь-яку одну його частину.
На початку 60-х років застосовували статичні ремені, з двома ременями - поясним і діагональним, вони замикалися замком біля стегна. На старих моделях багатьох марок такі ще встановлені. Правильність їх налаштування перевіряють, просовуючи два пальця між ременем і грудьми - більше туди не повинно міститися.
Зараз ремені мають інерційну котушку, яка відмотує назад на бобіну надлишки стрічки. При різкому висмикуванні стрічки, а також в аварійних обставинах (наприклад, при кренах або різких прискореннях) котушка фіксує ремінь безпеки. Крім того, вони набагато зручніше. Все більша кількість людей стала пристібатися, тим самим скоротивши число постраждалих в ДТП. Але такий комфорт має один недолік - вища свобода дій дозволяє займати пасажиру практично будь-яку позу, навіть нахиляться. При несподіваної аварійної обстановці інерція дії стрічки буває велика настільки, що призводить до травм.
В ременях є обмежувачі зусилля і якщо удар дуже сильний, як при лобовому зіткненні, він може розтягнутися більше, ніж необхідно для пом'якшення «мертвої хватки» і людина вдаряється об панель приладів, навіть якщо спрацювали подушки безпеки.
Тому удосконалення ременів триває досі. Є системи, які натягують стрічку по сигналу радара або датчика прискорення. Як тільки небезпечна ситуація минула і прискорення прийшло в норму, ремені самі послаблюють натяг.
Противники використання ременів безпеки, як правило, висувають два аргументи: якщо машина загориться, з неї складно вибратися, будучи пристебнутим. Насправді, при зіткненнях машини загоряються тільки від потужних таранів - настільки сильних, що залишитися в живих при такому не можливо, не залежно від того, чи пристебнутий потерпілий чи ні.
Другий аргумент - навіщо мені це треба, я їжджу акуратно, за 20-30-40 років - жодної аварії. Це здорово, але чи всі учасники руху також уважні і обережні? Якщо причиною дорожньо-транспортної пригоди стануть не ваші дії, це не означає, що ви від них не постраждаєте.
Численні краш-тести свідчать, що при лобовому зіткненні правильно пристебнутий водій має в 2 рази більше шансів вижити і уникнути важких травм.
А якщо транспорт перевертається при ДТП, ризик випасти через розбите бокове скло зростає у не пристебнутого пасажира в 5 разів.
Сучасні автомобілі мають дуже пологі (похилі) лобові стекла.
На жаль, при зустрічному зіткненні геометрія польоту людського тіла з заднього сидіння така, що б'ючись об лобове скло, люди ламають собі хребет в шийному відділі, а це - травма, що не сумісна з життям.
Тому, сидячи на задньому сидінні, пристібатися також важливо. Незважаючи на те, що статистика свідчить про меншу на 40% ймовірності травмування пасажирів сидячих позаду - ви ж не хочете потрапити в ці 40%?
Пристебнутий шофер при аварійній ситуації керує автомобілем, а не намагається втриматися за кермом при різких розворотах і ударах.
Лямки ременя досить широкі, щоб рівномірно розподілити навантаження на тіло. Вони зроблені з поліестеру і в деякій мірі розтягуються для ослаблення хватки. Під час хаотичних рухів некерованою машини, людину не кидає по салону, тому ймовірність отримання політравми набагато нижче.
Пристебнутому вони пом'якшують удар. Якщо говорити про не пристебнутого, то вплив навіть посилюється - адже тіло летить назустріч подушці і, на жаль, дуже часто пролітає вище неї.
Крім того, при перекиданні подушка буває не спрацьовує, а лямки захистять в будь-яких випадках.
У смертельних ДТП, що сталися через перевищення швидкості, 9 з 10 загиблих не були пристебнуті. Так що, вирішуйте самі.
Купуючи б/у авто, потрібно уважно поставитися до перевірки ременів і подушок безпеки. Виробник дає гарантію на піропатрони та вказує періодичність їх заміни в керівництві по експлуатації.
Якщо ви купуєте машину без експерта, вам буде складно розібратися - чи був автомобіль в аварії. Адже відновлюючи машину після ДТП, власники, як правило, хочуть швидше її продати. Вони не витрачають грошей на заміну подушок і приведення в порядок ременів безпеки.
Непрямим ознакою того, що машина брала участь в ДТП, є зайва явно помітна потертість ременя в одному або декількох місцях.
Провівши комплексний огляд авто, хороший автоексперт за багатьма, іноді ледь помітним, параметрам, точно визначає, чи побував даний транспорт в аварії, навіть якщо в комп'ютерній базі були стерті дані про це.
Читайте: міфи про ремені безпеки