У холодну пору року багато власників авто задають питання: чи треба прогрівати двигун взимку?
І якщо треба, то як правильно: стоячи на місці, або рушаючи і потихеньку рухаючись? Звичайно, автолюбителів хвилює, як на прогрів реагує мотор – один з найдорожчих механізмів автомобіля. Багато призводять, здавалося б, логічний довід, про те, що двигун не призначений для роботи в холодному стані. Якщо експлуатувати його НЕ прогріваючи, буде збільшуватися знос.
Однак, якщо ви прогріли мотор пару хвилин, почали плавно рухатися, без різких ривків, то двигун прогрівається швидше. Отже, починає працювати в оптимальних режимах раніше, ніж при розігріві на холостому ходу. Не давайте максимальне навантаження при русі хоча б один кілометр шляху, цього буде цілком достатньо!
У непрогрітій машини погано перемикаються передачі, через підвищеної в’язкості трансмісії. Це ще один аргумент на користь плавної їзди без ривків на початку шляху.
А міфи про підвищений знос мотора тягнуться з «карбюраторного» минулого, коли непрогрітий до певної температури двигун просто зупинявся при будь-якій спробі рушити з місця.
Сучасні агрегати не потребують тривалого прогрівання, як їх карбюраторні побратими – пару хвилин цілком достатньо для прогріву масла і мастил при температурі до мінус 10 ° C.
Звичайно, якщо ви підготували автомобіль до зими, і залили в нього зимове (з високим індексом в’язкості) масло хорошої якості.
Якщо мороз сильніше, то, швидше за все, скла в машині замерзли. Доведеться почекати, поки вони прогріються: для цього найкраще включити піч після декількох хвилин прогріву самого мотора, зчистити лід і сніг.
Врахуйте ще такий факт: на холостому ходу двигун швидше забруднюється сам і виділяє більшу кількість вихлопних газів, в яких чимале зміст небезпечних хімічних речовин.
На ходу не рекомендується прогрівати карбюраторні і турбо-дизельні двигуни.
Дизельне паливо стає в’язким на морозі, гірше розпилюється форсунками. Тому використовуйте зимове паливо, щоб уникнути проблем. Якщо ви господар саме такого авто, вибирайте «золоту середину» – прогрівайте хвилин 5, починайте рух без різких ривків на 2000 оборотах поки температура двигуна не стане 90 градусів.
На сучасних моделях дизельних автомобілів вже в базовій комплектації встановлені так звані «котли підігріву», які вступають в роботу в перші секунди після запуску прискорюючи прогрів.
Хороший орієнтир температура “за бортом”. Визначаємо її і пам’ятаємо:
– до 0 градусів досить хвилини прогріву;
– від 0 до -10 близько двох хвилин, цього часу достатньо для прогріву технічних рідин;
– від – 10 до -20 час прогріву 2-3 хвилини, але важливо так само очистити і розморозити скла, для цього може знадобитися більше часу.
– При -20 рекомендуємо сидіти вдома з чашкою гарячого чаю 🙂 ну або гріти автомобіль 5 і більше хвилин.
Пам’ятайте, що в холоди легко може розрядитися акумулятор, і машина навіть не заведеться. Що робити в таких випадках ми розповімо наступного разу.
Бажаємо вам безпечних і теплих поїздок,
ваша команда Автоексперти