У холодну пору року багато власників авто задають питання: чи треба прогрівати двигун взимку?
І якщо треба, то як правильно: стоячи на місці, або рушаючи і потихеньку рухаючись?
Звичайно, автолюбителів хвилює, як на прогрів реагує мотор - один з найдорожчих механізмів автомобіля.
Багато призводять, здавалося б, логічний довід, про те, що двигун не призначений для роботи в холодному стані. Якщо експлуатувати його НЕ прогріваючи, буде збільшуватися знос.
Однак, якщо ви прогріли мотор пару хвилин, почали плавно рухатися, без різких ривків, то двигун прогрівається швидше. Отже, починає працювати в оптимальних режимах раніше, ніж при розігріві на холостому ходу. Не давайте максимальне навантаження при русі хоча б один кілометр шляху, цього буде цілком достатньо!
У непрогрітій машини погано перемикаються передачі, через підвищеної в'язкості трансмісії. Це ще один аргумент на користь плавної їзди без ривків на початку шляху.
А міфи про підвищений знос мотора тягнуться з «карбюраторного» минулого, коли непрогрітий до певної температури двигун просто зупинявся при будь-якій спробі рушити з місця.
Сучасні агрегати не потребують тривалого прогрівання, як їх карбюраторні побратими - пару хвилин цілком достатньо для прогріву масла і мастил при температурі до мінус 10°C.
Звичайно, якщо ви підготували автомобіль до зими, і залили в нього зимове (з високим індексом в'язкості) масло хорошої якості.
Якщо мороз сильніше, то, швидше за все, скла в машині замерзли. Доведеться почекати, поки вони прогріються: для цього найкраще включити піч після декількох хвилин прогріву самого мотора, зчистити лід і сніг.
Врахуйте ще такий факт: на холостому ходу двигун швидше забруднюється сам і виділяє більшу кількість вихлопних газів, в яких чимале зміст небезпечних хімічних речовин.
Дизельне паливо стає в'язким на морозі, гірше розпилюється форсунками.
Тому використовуйте зимове паливо, щоб уникнути проблем. Якщо ви господар саме такого авто, вибирайте «золоту середину» - прогрівайте хвилин 5, починайте рух без різких ривків на 2000 оборотах поки температура двигуна не стане 90 градусів.
На сучасних моделях дизельних автомобілів вже в базовій комплектації встановлені так звані «котли підігріву», які вступають в роботу в перші секунди після запуску прискорюючи прогрів.
Хороший орієнтир температура "за бортом". Визначаємо її і пам'ятаємо:
- до 0 градусів досить хвилини прогріву;
- від 0 до -10 близько двох хвилин, цього часу достатньо для прогріву технічних рідин;
- від - 10 до -20 час прогріву 2-3 хвилини, але важливо так само очистити і розморозити скла, для цього може знадобитися більше часу.
- При -20 рекомендуємо сидіти вдома з чашкою гарячого чаю 🙂 ну або гріти автомобіль 5 і більше хвилин.
Пам'ятайте, що в холоди легко може розрядитися акумулятор, і машина навіть не заведеться. Що робити в таких випадках ми розповімо наступного разу.
Бажаємо вам безпечних і теплих поїздок,
ваш Автоексперт