Ольга: Доброго дня друзі!
З вами рубрика «Леді за кермом» (відео-версія інтерв'ю на нашому YouTub-каналі).
Сьогодні погода не балує сонечком, дарує дощик. Цьому ми вирішили присвятити наш випуск, і буде два відділення.
Перше - на що слід звернути увагу за кермом в таку погоду, коли опади, сльота або туман.
Друге - чи варто дивитися автомобіль перед покупкою в дощ, і якщо все-таки немає іншого варіанту, як дивитися в дощову погоду.
Сергій: Почну з огляду автомобіля в дощ. Я не рекомендую це робити, переконався на власному досвіді.
По-перше, ти поспішаєш, щоб не намокнути, неуважно все дивишся. По-друге, під краплями не видно відколів, вм'ятин плюс до всього таке тьмяне освітлення, теж впливає.
Подивився недавно машину Санта Фе. Глянув у мряці - начебто класно. А на наступний день глянув .... Там плюс-мінус 100 тисяч - додалося. Тому не рекомендую! Правильніше зробити паузу. Зачекайте день-два, дивіться в суху хорошу погоду.
Ольга: - А якщо немає такого варіанту? Тільки сьогодні, саме в сльоту подивитися потрібно. Як бути?
Сергій: Тоді краще заїхати на мийку, там де є хороше освітлення або на СТО. Взяти мікрофібру, ганчірки спеціальні для протирання машин. Протерти насухо і оглядати суху машину.
Тобто головне правило - оглядати суху машину.
З приводу водіння - обов'язково треба бути уважним. Коли починається перша мряка, вихлопні гази лягають на асфальт і це створює плівку. Якщо ви на лисій гумі - взагалі каток виходить. Навіть на нормальній гумі все одно гальмівний шлях набагато довший, тому треба бути уважним.
Ольга: Я правильно розумію, якщо говорити простою жіночою мовою, машина довше гальмує? Тобто я натискаю на гальмо. Відстань від моменту, як гальмо натиснули, до того моменту, коли вона зупиниться, збільшується?
Сергій: Звичайно. Загальмувати потрібно заздалегідь і більш плавно. Треба пам'ятати: йде перший дощик - будьте пильними, пригальмовуйте. Аж до того, що ти їдеш і просто пробуєш пригальмувати, щоб побачити, як вийде.
Ольга: У мене є такий страх - під час дощу дорога слизька, або в ожеледь ... Я почну гальмувати, машина стане некерована. Наскільки це правда і чи стосується це дощу?
Сергій: Частка правда в цьому є. Якщо погана гума, зношена, ясна річ, машину може кинути як в сторону, так і розкрутити. З власного досвіду - коли у вас повнопривідна машина і стоїть різна гума, наприклад, «зима» спереду, ззаду «літо», це погано. Мене так розвернуло на трасі на 180 градусів. Не дуже швидко їхав, 60-70 км / год, просто був поворот.
Це не жарти, краще не економити, а купувати нормальну гуму.
Ольга: Якщо ми говоримо про їзду в місті, де швидкість автомобіля від 60 до 80 км/год. При гальмуванні на мокрій дорозі є ризик, що машину поведе в сторону або порушиться управління машиною. Наскільки в принципі безпечно водити таку погоду?
Сергій: Знову-таки все залежить від гуми. Якщо гума хороша, нова, придатна до експлуатації - безпечно, тільки гальмівний шлях буде довшим. А якщо гума стара ....
Або припустимо АБС. Авто буде їхати прямо, а якщо АБС немає, тобто заблокують колеса, її може кинути в юз і винести навіть на швидкості 80 км на годину.
Ольга: Якщо у нас мокра, слизька дорога, головне пам'ятати про плавность гальмування і про безпечну дистанцію?
Сергій: Так все вірно, заздалегідь пригальмовувати. Оптимальна швидкість руху в такій ситуації - 60-80, 40-80 по місту.
Ольга: У мене особисто таке питання - коли дощ, особливо з туманом, а в машині купа освітлювальних приладів: противотуманки, фари, ліхтарі. Чим користуватися, що включати?
Сергій: Я тебе примушую навіть вдень в сонячну погоду їхати з включеним ближнім світлом. Відповідно в мряку, або в погану погоду - обов'язково включати ближнє світло або туманки. У нових авто вже є денне світло. Але якщо його немає, обов'язково потрібно включати ближнє. Не економте на лампочках. Тому це в першу чергу ваша безпека і всіх учасників дорожнього руху.
Ольга: Я правильно розумію, коли машина їде з включеним світлом - її краще видно?
Сергій: Звичайно! Якщо фари не горять, транспорт просто зливається з асфальтом. Ну і краплі потрапляють на дзеркало, вони розтікаються, розмивають відображення - нечітко видно, що позаду.
Ті ж "двірники" (склоочисники). Якщо вони погано труть - поміняйте. Коли у вас розлучення на склі, реально ... це частки секунди, і Ви можете не побачити якусь перешкоду.
Ольга: Про що ще важливо пам'ятати?
Сергій: Все з досвідом приходить, всі важливі аспекти я перерахував.