Дизель чи бензин? Ось у чому питання!

Дизель чи бензин? Ось у чому питання!

Буває, клієнтам складно визначитися яку марку або модель вибрати.

Є певні міфи і переконання на тему того, яким, наприклад, повинен бути перший автомобіль. Іноді вже визначившись, майбутній автомобіліст виявляється на роздоріжжі: дизельний або бензиновий двигун.

До нас звертаються за допомогою: який же краще? У кожного авто свої особливості та нюанси. Саме тому ми вирішили зробити замітки про конкретні “муки вибору”.

Стартуємо на прикладі авто Kia Soul, що ж краще: дизель або бензин.

Розглянемо вартість на нове авто з салону: на момент написання статті, дизельна версія обходилася споживачеві від 487550 UAH. Бензинова в свою чергу від 401800 UAH. Обидві модифікації комплектуються механічною коробкою.

Основні технічні характеристики
Двигун1.6 MPI1.6 Diesel
потужність, (л.с./об/хв)124/6300128/4000
Коробка передач6MT/6AT6MT/6AT
Гальма переднівентильовані дискові Ф280х26вентильовані дискові Ф280х26
Гальма заднідисковые 262х10дисковые 262х10
Тип двигунабензиндизель
Підвіска переднятипу Мак-ФерсонМак-Ферсон
Підвіска заднятипу CTBA – напівзалежна пружиннаCTBA – напівзалежна пружинна
Паливний бак, л5454
Маса спорядженого автомобіля, кг1359/13921462/1482
Найбільший обертовий момент, (Нм/об/хв)155/4850265/1900 – 2750
Макс. швидкість км/год182/177180/177
Гальмівний шлях ненавантаженого транспорту  (з АБС) зі 100 до 0 км/ч, м35,535,5
Час розгону від 0 до 100 км/год11,3/12,511,2/12,2
Міський цикл9,5/10,56,5/7,5
Змішаний цикл7,3/7,95,2/6,0
* Витрата палива при постійній швидкості 90 км/год, л/100 км6,1/6,34,5/5,2
мінімальний кліренс, мм150150

* може змінюватися в залежності від манери керування,
* не є експлуатаційним і визначався в результаті проведення ряду випробувань

Як бачимо, за даними з сайту продавця дизельний двигун споживає на 3 літри менше палива в міських поїздках. Та й за містом явно “втирає носа” бензиновому. При цьому крутний момент у нього 265 Нм.

“Хм,” – думаєте ви, “і що ж це значить?” А значить це те, що досить плавно відпустити зчеплення і машина практично на холостих обертах сама поїде за рахунок «тяговитости» дизеля. Так само дизель дарує вам дуже бадьорий старт.

Здається, вибір очевидний. Але не все так просто: слід врахувати безліч нюансів і факторів.

Ось деякі з них:

  • «Нові дизеля» вибагливі до якості палива – відповідально підійдіть до підбору заправки, адже неякісне паливо може спричинити за собою дорогий ремонт.
  • Дизель стоячи на місці не прогріється, а якщо ваша робота знаходиться в 10 хвилинах їзди, то ви і зовсім можете не дочекатися тепла від вашого залізного коня.
  • ТО обходиться в рази дорожче бензинового побратима.
  • Для ремонту дизеля потрібно спец.стенди і обладнання. Що тягне за собою пристойну оплату.

Економічність, важливий аспект.

На кожних 100 кілометрах скорочуємо споживання близько 30% палива (наприклад, 3 літри), що виправдовує більш високу початкову вартість авто вже через 2 роки (при річному пробігу близько 30 тис. км економія складає близько 25 тис. грн. На рік, правда, з цієї цифри доведеться відняти 2-2,5 тис. грн. зайвих витрат на сервіс).

Чи варті ці переваги описаних вище проблем – вирішуйте самі. Але подумати однозначно потрібно.

Пару слів про бензин:

  1. Простий в ремонті і обслуговуванні.
  2. Можлива установка газобалонного обладнання.
  3. Не так примхливий до палива як ДТ (відсутній розподіл на зимові та літні марки)
  4. Швидко прогрівається.
  5. Машина на бензині спочатку дешевше на 85750 грн.

А що кажуть ті, хто вже обкатав свій автомобіль Kia Soul?

(Взято з форумів):

“Їжджу на дизелі. В порівнянні з бензином – мотор більш” гучний “. Але мені це” дир-дир “подобається, так що на любителя. Солярка є не на всіх заправках. Зате черзі зазвичай до колонки немає. Влітку було навіть приємно об’їжджати бажаючих заправитися бензином. “

“Катаюся один рік пробіг 88000, 2011 року, комплектація МЗС дизель 1.6, машиною задоволений на всі сто, по трасі їде 210 км/год легко.”

“Деталі зручно розміщені, будь-які заміни НЕ проблематичні. Але виробник реально обманює з приводу витрат бензину (також як і бортовий комп’ютер), мінімум на 1,5 – 2 л занижує витрати при будь їзді. Їжджу газ-бензин, витрата бензину – 9 на 100 км, газ – 10,5 на 100 км. ГБО у мене стоїть BRC 4-го покоління, вожу 5 років, раджу.

А витрата на дизелі якраз відповідає нормі. Ходова розрахована на наші специфічні дороги, до 100 тисяч нею взагалі не займався. Єдине, на 65 тисячах поміняв стійки стабілізаторів ( “українські дороги”). Двічі був в серйозній аварійної ситуації, поріг і стійки відмінно себе показали. Пройдено вже більше 140 тисяч, а зазор клапанів не заміряв жодного разу. Проблем з мотором немає. Спритна машина як в місті, так і на трасі. Зручна для їзди за містом, дозволяє кліренс.”

Більше відгуків можна почитати на сайті autoria, наприклад.

Що ж стосується б / у автомобілів Kiа Soul – не можна сказати про чітке розмежування в ціні на дизельні і бензинові.

На багатьох бензинових встановлено ГБО.

Важливо дивитися на стан машини в цілому: кузов, двигун, ходова і салон – все оцінюється в комплексі. Адже за великим рахунком автомобіль, це якийсь конструктор, де кузов – основа, а інше можна “доукомплектувати”.

Але звичайно, кожному покупцеві хочеться купити найкращий варіант, як кажуть “щоб сів і поїхав”. Ще й дешевше. А кожен продавець – хоче максимально вигідно продати свій товар, часто закриваючи очі на його “недоліки”.

Ми для клієнтів аналізуємо співвідношення ціна / якість, загальний стан авто, наявність альтернатив на ринку, але остаточний вибір залишається за вами.

Огляд підготував асистент автоексперта Антон Войтенко.